En hälsosam blogg

Så får du en snygg rumpa!

Alla vill väl ha en snygg rumpa? Typ en sådan som Jennifer Lopez har. Och hur gör man så att man får en sådan bak? Utan att operera sin rumpa? Träning och kost brukar vara det bästa receptet och det stämmer lika bra här. Dessa träningstips kommer från en blogg om hälsa och träning.

Här kommer tre träningstips

1) Marklyft. Du ska ligga ner på rygg. Knäna ska vara böjda, fötterna ska ha ett ordentligt fäste, liksom handflatorna som ska vila mot golvet. Sedan lyfter du rumpan från golvet och släpper ner den. Gör övningen 15 gånger, vila. Nästa gång gör du den 20 gånger, nästa 30 och så vidare.

2) Skivstångshävning. Stå rak i ryggen, knäna under höften. Axlarna ska hänga rakt ned och de ska vara raka. Håll skivstången mitt över foten. Stången dras längs med smalbenen och släpps ned till golvet efter varje lyft. Tänk på andningen – håll kvar ett djupt andetag allt eftersom lyftet sker. Andas ut – upprepa.

3) Kettlebell sving. Håll en kettlebell mellan fötterna. Håll ett stadigt grepp om kettelballen i ett fast grepp med båda händerna. Lyft kettleball och svinga den framåt och upp till bröstet.

3 okt 2017