En hälsosam blogg

Bikinilinjen - den viktiga bikinilinjen!

Sköna sommar! Jag hoppas du har en bra sommar, även om man kunde önska mer värme. Men den som är aktiv hittar sätt att bli varm på. När man hållit igång är det så härligt att slänga sig i havet. Det bästa jag vet är att börja dagen med ett bad. Då känner man verkligen att man lever. Sedan är man pigg hela dagen och lagom trött när kvällen kommer.

Vill behålla bikinilinjen

Jag vill helst behålla bikinilinjen under sommaren. Tycker det är bökigt med att raka sig varje dag. Därför går jag till ett ställe permanent hårborttagning i Stockholm. Det är bara det att har man gjort det en gång, dyker det upp nya på helt nya ställen, så jag är tvungen att gå dit flera gånger. Det gör inget för det är en vila att gå dit. Jag känner mig så ompysslad när jag är där. Det är som när jag går till frisören. Jag blundar och går ner i varv.

Har börjat med yoga

Det är inte särskilt svårt, och kräver inte att du går på någon yogakurs. Du kan göra hemma enkel yoga.

  • Börja med solhälsningen: sträck upp händerna, höj bröstet, andas in medan du sträcker upp händerna, andas ut när du låter händerna sjunka, samtidigt som du vänder ansiktet uppåt himlen.
  • Uppåtgående hunden: Lägg dig på mage och lägg händerna i brösthöjd, handflatorna nedåt. Pressa upp överkroppen upp med hjälp av armarna. Förläng ryggraden genom att blicka uppåt.
  • Nedåtgående hunden: Ställ dig med fötterna axelbrett isär. Sänk överkroppen och händerna mot golvet med benen fortsatt raka. Placera händerna ungefär 1 meter framför dig och sänk ryggen. Viktigt att ryggen och benen är raka. Sträva efter att trycka ner hälarna mot golvet och slappna av i nacken.
  • Trädet: Stå med benen axelbrett isär med handflatorna mot varandra framför bröstkorgen. Ta några djupa andetag och för sedan sakta upp det ena benen längs innersidan av det andra benet. Gör dig lång och stark genom att tänka att någon drar i dig ovanifrån.
  • Barnet: Börja sittandes med fotryggarna i golvet och med rumpan mot hälarna. Om det gör ont i knäna kan du lägga en kudde i knävecken. Fäll framåt med armarna framför dig och ryggen rak. Låt pannan vila mot mattan och spreta med fingrarna framför dig. Blunda och ta djupa andetag.
  • 10 sep 2017